Bůh s Bohem o Bohu

12.01.2010 00:00

 

  • Byl jsem ateista do sedmnácti a teď nejsem, a srovnávám ty dva stavy. A protože můžu porovnávat, vidím, že od té doby, co jsem připustil existenci Boha, je můj život mnohem zábavnější. Ateismus byl ze spirituálního hlediska nuda ve srovnání s tím, co prožívám teď.

  • Mnoho lidí tvrdí, že než začali brát drogy, tak byl jejich život nuda.

    Jo, tomu věřím :-) drogy totiž mění vědomí. Ale vědomí se dá měnit i bez drog. Například taková marihuana rozpouští chemickou cestou ego, to jest to, kvůli čemu se cítíme odděleni od světa. Člověk si dá práska a najednou ta bariera mizí a on je součástí všeho, od ničeho není oddělen. Spousta lidí z toho má šok, pravidelní kuřáci marihuany si to užívají. Toho pocitu jednoty s vesmírem se dá ale dosáhnout i bez hulení, meditací ale i jinak. Připadá mi zajímavé, že tahle společnost bojuje proti droze, která bourá ego, ale jinou drogu, alkohol, který ego naopak posiluje, podporuje.

    Na Boha věří ti, kteří jsou slabí a neumí věřit sami v sebe a sami za sebou stát, a tak potřebují alespoň oporu imaginární.

    Znám spoustu lidí, u kterých je víra v Boha projevem odvahy a toho, že věří sami sobě. Můj vztah k Bohu je poznání, ne víra. Ale i tohle poznání vychází z víry a to v sebe sama, v hlas mého srdce, věřím svým pocitům, tomu, co ze mě proudí.

    Každý ví, že Bůh neexistuje, protože kdyby byl, tak je všemocný. Ovšem potom by mě zajímalo, zda by uměl vyrobit tak velký kámen, že by ho sám neunesl.

    Mou oblíbenou otázkou bylo, jestli umí Bůh plavat. Kdyby byl všemohoucí, měl by umět plavat i v okamžiku Velkého Třesku, ale plavání je dovednost, která se musí předvést tím, že se plave. Ale po Velkém třesku nebylo kde plavat, nebyly planety, nebyla voda ani žádná jiná kapalina. Ale pak jsem pochopil, kde je v té otázce zakopaný pes. Je v tom, že si myslíme, že Bůh je něco mimo nás. Ale když si uvědomíme, že my sami jsme Bohem, tak s tím uměním plavat u Boha je to stejné jako u nás. Umíme i neumíme, učíme se to a zapomínáme. Je to hra, kterou hrajeme.

    V r. 89´ bych nikdy nevěřil, že za 20 let budou mít naši studenti názory, za něž by se i mnozí inteligentnější normalizační komunisté styděli. To vypovídá i o úrovni čs. školství a jeho stále existující "personální unií" s komunismem a kulturním marxismem. A stran Církve? Ta je nesmírně důležitá, jejím posláním je m.j. předat dar víry neporušený a NEINOVOVANÝ (!) dalším generacím

    Těžko budou učitelé předávat něco, co nemají. Odpor k Bohu měli už učitelé současných učitelů a tak tu máme prakticky dvě generace lidí, kteří k Bohu mají "žádný" vztah. A současná mladá generace nemá vůbec žádný zájem vracet se do minulosti, k náboženství a k církvím. Říká se jim indigové děti, zná katolická církev tenhle pojem? Pokud ne, pravděpodobně ani neví, jak je oslovit a co jim nabídnout. Indigoví jsou staré duše, které se vrátily a ti, co vidí auru, u nich vnímají právě indigovou barvu, která se také spojuje se šestou čakrou, čili s třetím okem. Lidé s touhle barvou jsou hodně intuitivní, dají na své pocity a dokážou se hluboce spojit s druhými lidmi. To jsou charakteristiky indigových dětí. Ti lidé jsou teď dětmi, protože se hromadně rodí až od devadesátých let. Jsou si hodně vědomí toho, kým jsou a co chtějí ve svém životě dělat, proč přišly na Zemi. A teď jsou ve školách, které s ničím takovým jako je smysl života neumějí pracovat, proto to ty děti nebaví a bouří se, bojkotují současné vzdělávání a ze škol se stává bojiště. Tahle válka skončí až si rodiče a učitelé uvědomí, že tyhle děti potřebují něco jiného než studovat na státní úředníky nebo na dělníky v autoprůmyslu. Indigoví se smějí sektám stejně jako církvím nebo politickým stranám, je to pro ně jeden velký pytel starého haraburdí

    Kdyby nebylo Církve, asi byste o Bohu těžko slyšel.

    V Bibli je určitý koncept "boha" a bez Církve a Bible bychom o něm jistě nevěděli, ale vzhledem k tomu, že jsou miliardy pohledů na to, co církve personifikovaly jako "boha", měli bychom nějaký jiný koncept. Ostatně teď se těmi rozdílnými pohledyy zabývají miliony lidí. Např. konceptem "já jsem Bůh"

    Kdyby nebylo té knížky, věděl byste, jaký Bůh je?

    Bible mě hodně dlouho mátla, tak autoritativně ona a její vykladači tvrdí, že ví všechno o Bohu, že jsem jí věřil a na Boha zanevřel. Ale pak jsem pochopil, že je to jen jeden z milionů pohledů na Boha a že si klíďo píďo můžu takovou knížku napsat sám tak, jak mi vyhovuje, protože o Bohu VÍM tolik jako kterýkoliv prorok nebo sám Ježíš. Jsem totiž Bohem tak, jak jím byli i oni.

    K vám někdy Bůh promluvil? Pokud ne, tak nemůžete říct, že víte o Bohu tolik co kterýkoli prorok.

    Jsem Bůh, a mluvím sám k sobě miliony ústy, nebo mě baví sám se sebou diskutovat na idnes.

    Jste si jistý, že máte v srdci Boha a ne nějakou svou představu boha?

    Samozřejmě, že v srdci mám jen a pouze svou představu Boha, která se liší od představ ostatních lidí. Žádní dva lidé totiž tu představu nemají stejnou, dokonce ani dva papežové. Ani tisíci násobné přečtení Bible nezaručí, že si dva lidé udělají o Bohu stejnou představu. Ale i když si každý Boha představujeme po svém, každá ta představa je pravdivá, pokud tryská z našeho srdce a je to ta nejkrásnější představa o Bohu, jakou si dokážeme vytvořit.

    Jo já souhlasím, že má každý svou představu Boha, ale v Bibli je napsané jaký je Bůh, takže si ho nemusíme vymýšlet. A ne každá představa o Bohu je pravdivá. Myslíte si, že ve středověku ti, co zabíjeli ve jménu boha, měli správnou představu o Bohu? Prostě nemůžu souhlasit s tím, že když si člověk svobodně a podle hlasu svého srdce tvoří svou představu o Bohu, mluví z něj Bůh.

    Můžete uvěřit anebo ne, je to na svobodném rozhodnutí každého. V Bibli je napsaný, jaký je Bůh, ale Bůh je nekonečný, jak se dá popsat konečným počtem slov něco bez hranic? Vždyť Bůh je celá planeta Země, kde je šest miliard lidí. To, co oni prožívají, se nedá popsat ani šesti miliardami knih, natož jednou jedinou. Nejsem soudce lidí a nehodnotím, jestli jejich představy o Bohu nebo o Životě jsou pravdivé nebo ne, přijdou na to sami tím, jestli je ty představy dovedou tam, kam chtějí skutečně dojít. Spousta lidí se řídilo Biblí a došli do války a do nepříjemné smrti, pokud to byl smysl jejich života, byla správná i jejich představa Boha. Já chci dojít do světa míru, harmonie a láska a tak si k tomu tvořím i Boha

    Jediný rozdíl mezi námi je asi ten, že já chápu Boha jako někoho kdo je stejný pro mě nebo pro vás (samozřejmě že je to zkresleno slovy v Bibli a mým/vaším chápáním). A že Bůh přistupuje ke každému člověku jiným způsobem (ale Bůh je stále stejný). Kdežto pro vás je Bůh něco relativního, něco co je pro každého člověka jiné. Jinak řečeno můj pohled je - x různých lidí, ale jediný Bůh, váš pohled x různých lidí x různých bohů

    Pro mě je všechno jedním jediným Bohem, neexistuje žádné ty, já, on, všichni jsme jedním, každý z nás je nedílnou součástí Boha, buňkou božského těla a vším co děláme, celým svým životem, každou zkušeností Boha tvoříme.

    Když jsem psal o vašem pohledu tak jsem vycházel z toho, jak jsem pochopil vaše předchozí odpovědi. Takže Bůh nestvořil člověka, ale člověk tvoří boha? Nebo Bůh stvořil člověka a člověk tvoří Boha tzn. člověk stvořil člověka?

    Proces stvoření ještě není u konce, a ani nikdy u konce nebude. Bůh tvoří člověka právě teď a člověk tvoří Boha. Ale to tvoření má dva významy, které se zde uplatňují. V prvním významu je tvoření procesem, kdy tvůrce svým vědomým a vůlí tvoří nějaký objekt, jako když sochař dělá sochu. V druhém významu je tvoření stav bytí, jako když barevné skvrny tvoří obraz. A když prohlásím "tvořím Boha" jsou v té větě skryty oba ty významy. A stejně tak Bůh tvoří mě, je sochařem i tím, kdo je vytvářen. A tvořím ho vším, co prožívám, každým pocitem, každým pohnutím mysli, každým činem. Naplňuju potenciál, kterým Bůh je, dávám mu Život, vidím, slyším, ochutnávám, dotýkám se, miluju, zpívám, tancuju, kreslím, píšu, tím vším tvořím Boha a božskou zkušenost. Dávám smysl tomu všemu, dávám věci do kontextu. Tvořím a jsem tvořen a to vše k obrazu Božímu

    Hmm zajímavý názor (ještě jsem se s ním nesetkal), ale nesouhlasím. Protože by to znamenalo, že Bůh je něco nedokonalé/nedodělané, něco co se ještě musí "dodělat". Mohl bych s tím do určité míry souhlasit, pokud to tvoření chápete ve stejném smyslu, jako když člověk žije, něco prožívá a mění se. Ale to je možné jen díky tomu, že žijeme v čase, že nás utváří naše minulost. Ale s tím nesouhlasíte, podle vás je jen přítomnost. Nehledě na to, že by to muselo platit i pro Boha, že "stárne" a mění se. K obrazu Božímu jsme byli stvořeni, v Bibli je napsané, že vše bylo dobré. I tenkrát to všechno mělo smysl, nebylo potřeba něco dávat do kontextu nebo dávat tomu smysl. Teď mě napadlo, jak víte, že jsme byli stvořeni a nevznikli jsme evolucí?

    Jistě, není POTŘEBA nic dávat do kontextu, přesto to dnes a denně všichni děláme, dotváříme tenhle vesmír. Ale to přeci neznamená, že by byl nedokonalý nebo nedodělaný. Jako třeba růže, je dokonalá a krásná, přesto se stále mění, roste a usychá, a mění se evolucí i jako druh. Ale ať je jakákoliv, vždy je dokonalá. Stejně tak lidé, byli dokonalí jako australopithekové, jako homo erectus a jsou dokonalí i jako homo sapiens. A totéž platí o Bohu, je dokonalý od chvíle Velkého třesku a zůstane takový až do Velkého krachu, přesto je rozvíjejícím se vědomím, které nasává zkušenosti života tím, že prožívá vše, co si vysnilo. Je velký rozdíl vědět kudy vede cesta a jít po ní. A tohle je to, co děláme my lidé, oživujeme Boha. Nevidím rozpor mezi stvořením a evolucí, jsou to dva procesy v různých dimenzích reality. Evoluce probíhá ve 3D fyzikální realitě podle stvořených plánů v pětidimenzionálním vesmíru. Evoluce je iluze pohybu, která vzniká při průchodu vědomí labyrintem reality

    Já věřím Bohu, který mi říká, „stvořil jsem tebe a vše kolem co vidíš, z těch a těch důvodů se to pokazilo. Ty jsi vinen tím, že děláš to, co se mi nelíbí (ale na druhou stranu nemůžeš za to, že jsi se narodil do tohoto světa) a proto přichází milosrdenství v Ježíši Kristu, který říká, že spasení (návrat k původnímu záměru) je dar a stačí ho přijmout.“

    V čem vám pomáhá v životě představa, že svět je "pokažený"? A že "Ty jsi vinen tím, že děláš to, co se mi nelíbí"? Bůh ve mně říká, že člověk nemusí být spasen, protože nebyl nikdy odsouzen, nikdy nezasedl soud, který by člověka shledal vinným ze špatného stavu světa. A tak člověk nemusí dělat nic, čím by se vykoupil nebo zachránil a rozhodně nemusí nic dělat kvůli Bohu

    To je informace o tom, jaký je svět a jaký jsem já. Kdyby vám někdo (rodiče, stát ve formě zákonů) neřekl, co je dobré a co špatné, jak byste to vy (vaše srdce) mohl věděl? Píšete, že chcete dojít do světa míru, harmonie a lásky. Jak k ní chcete dojít, když váš soused si vytvoří boha, který bude diametrálně odlišný od toho vašeho? Vy si můžete vytvořit tolerantního boha, ale on nemusí. Ale jinak moje reakce asi nemá smysl, protože já čerpám z Bible a té vy nevěříte (v Bibli je, že odplatou za hřích je smrt - člověk byl odsouzen zákonem, který nám ukazuje, co je hřích, a spasen díky boží milosti, soud nastane při druhém příchodu Ježíše Krista)

    věřím Bohu ne Bibli

    Věříte své představě Boha -> věříte sobě.

    Ano, tak to je

    Proč máte potřebu svoji víru (tedy z Vašeho úhlu spíše vztah k Bohu) strkat do škatulky Nová spiritualita?

    Pojem Nová spiritualita, psáno s velkým N, je poměrně nový. Začal ho používat Neale Donald Walsch, který napsal Hovory s Bohem, pro to, co popisuje ve svých knížkách. Ale ten proud nové spirituality je mnohem širší a je inspirován stovkami spisovatelů, filozofů, léčitelů, duchovních mistrů a učitelů. Hlavní důvod proč je používáno jméno Nová spiritualita, je ten, že pokud si člověk neudělá tu škatulku vlastní, tak ho různí religionisté či teologové šoupnou do nějaké už existující. Takže ten nový vztah k Bohu tito pánové iniciativně přihodili do škatulky "nové náboženské směry", jiní zase do škatulky "new age", a to hlavně pro to, že nerozlišují mezi religiozitou a spiritualitou. Nová spiritualita není náboženství, není to víra, je to prostě spiritualita, něco, co tryská z každého z nás a co je v naší odpovědi na otázku: co je smyslem mého života? Zkoumám tu svou spiritualitu i v kontextu spirituality druhých lidí a prostě máme mnoho společného.

    9.4.2009
    -------------------------
    Komentář od Ivanka adminka k April 9, 2009 na 2:39pm
    Podle mě se evoluce a stvoření vzájemně nevylučuje. Spíš mi přijde zajímavá otázka "Kde se vzal Stvořitel"?

    Komentář od Humanity's Team k April 9, 2009 na 6:38pm
    drogy a ego: psal jsem jen o těch drogách, se kterými mám osobní zkušenosti - alkohol a marihuana. Poté, co jsem viděl to zajímavé video s výzkumnicí mozku, které sama měla mozkovou příhodu, tak bych řekl, že marihuana vypíná levou hemisféru, tu s logickým myšlením, kde se právě tvoří oddělení od světa a tedy ego. Kdežto alkohol vypíná pravou hemisféru, kde vnímáme okamžik tady a teď jako proud energie.
    Kamarádi tvrdí, že podobné účinky jako marihuana, ale silnější, má LSD. Co dělají s vědomím heroin nebo kokain netuším.

    kde se vzal stvořitel? Podle mě si ho vymysleli lidé, je to lidský pokus vysvětlit stvoření, kde podle 3D logiky musí být nějaký stvořitel. V 5D to ovšem funguje jinak. Stvoření je rozvíjející se vědomí, vědomí, které rozvíjí samosebe.

    Bylo mi to vysvětlováno takto: Vesmír by stvořen vcelku, od začátku až do konce, v úplnosti prostorů a se všemi myslitelnými alternativami. V tuto chvíli existují všechny časy od Velkého Třesku k velkému krachu, existují všechny světy v celém objemu vesmíru a každý okamžik má veškeré alternativy. Říkají tomu vesmírné kontinuum času, prostoru a života. A touhle nejméně pětidimenzionální strukturou prochází vlna vědomí, kterou vnímáme jako elektromagnetické záření či světlo, a to vědomí si vybírá, kterou cestou v tom kontinuu půjde. V každém okamžiku má biliony možností a z nich využije jen jednu a ta se zhmotní. Ta vlna vědomí pak tvoří iluzi 3D prostoru a hmoty a její pohyb vnímáme jako čas. A v té struktuře jsou uloženy i matrice života, kterým se říká archetypy, např. Adam Kadmon, což je lidský archetyp. A tímhle archetypem jsme propojeni, ale ani on není statický a má varianty. A jak ta vlna vědomí tím archtypem prochází, ve 3D se zhmotňuje jako my lidé a jak se proměňuje, tak ve 3D se to jeví jako evoluce druhu.

    Když jsem si uvědomil velkolepost toho, co všechno musí být v kontinuu života a že je využita třeba jen jedna možnost z bilionu, říkal jsem si, že te to strašné mrhání. Eikir se smála a poslala mě další vizi. Je o tom, že možnosti, které před námi jsou, jsou přímo úměrné uvědomění. Takže ne všude ve vesmíru má to vědomí takovou volnost jako na Zemi a má třeba jen milion alternativ. Země je specifická v tom, že lidé si jsou sebe-vědomí a tím mají svobodnou vůli a oni sami určují, kudy ta světelná vlna půjde, čímž se vlastně stávají Stvořiteli vesmíru.

    Dalšími způsoby, jak je redukována komplikovanost vesmírného kontinua je to, že těch světelných vln jím prochází mnoho. Ta pětidimenzionální struktura je jakoby pokřivená a zprohýbaná a tvoří i uzavřené smyčky, takže ta světelná vlna se může vrátit na to samé místo a do těch samých voleb a těchto uzavřených oblastí je tam mnoho úrovní, které se projevují tím, že se v životě dostáváme do podobných situací, že dějiny se "opakují" že vývoj civilizace probíhá v cyklech atd. O tom je např. mayský kalendář, kdy ve vesmírném kontinuu je jakýsi kruh a vlně vědomí trvá 5130 let než jím projde a dostane se na stejné místo...

    Chemické "odstranění" ega je jen dočasné. Nevím, co se tam děje za procesy, jen popisuju svá pozorování. Ještě před tím, než jsem kouřil marihuanu, jsem měl zkušenosti s rozšířeným stavem vědomí, s tím propojením s kosmickou energií a plutím v proudu, čili se stavem bez ega. Měl jsem diskusi s kuřáky marihuany o tom, co prožívají a jeden mi řekl, že to nikdy nepochopím, dokud to nezkusím. To byl ovšem mlýn na mé ego a tak jsme hulili...a ego zmizelo, jako v meditaci, byl jsem s těma klukama velmi propojený a vnímal jejich pocity a oni mi potvrdili, že přesně tohle se děje při užívání marihuany, věděl jsem že prožíváme to samé. Prostě ego nebylo přítomno...
    Léky: ty na psychiku dokážou naprosto vymazat vnímání jakéhokoliv přesahu za 3D, párkrát se mi to stalo samovolně a tak vím, jaký je to šok

    Komentář od Katy Ilgnerová k December 18, 2009 na 9:33am
    Díky marihuaně, kdy jsem jí nekouřila, ale vyrobila si ze svého vlastního výpěstku, rostlinky pěstované venku na balkoně rostoucí na slunci a opatrované s láskou...vyrobila jsem si výborné čokoládové kuličky.Zažila jsem neočekávaný zážitek.Propojení s duchovním světem, byly mi v mžiku zjeveny všechny pravdy a nezodpovězené otázky.Bylo mi řečeno, že jsem milována a že nikdy nemám mít strach, že se mi nic nestane zlého, cítila jsem se být obklopená úžasnými duchovními bytostmi, cítila jsem je kolem sebe.Zažila jsem blaženost duše,nirvánu.Od té doby, jako by se něco se mnou změnilo..to cítění duchovna a jakési spojení mi zůstalo.S marjánou již neexperimentuji,pěstuji jí pouze na výrobu tinktury a mastí.
    Jinak dostala se mi do ruky knížka Miroslav Zelenka: Elegantní Bůh...je na internetu, je to podle mě jedno z nejlepších děl, co jsem za poslední dobu četla.Katy

    HT komunita 2010

     

    © 2008 Všechna práva vyhrazena.

    Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode

    TOPlist