Dětem

14.08.2002 00:00

 

Zbytečný kos 

Kvést stromy zrovna začaly
a skřivani zpívat
když jsem našel ptáka
jenž nemohl zívat
byl totiž bez hlavy
a vypadal na kosáka
který ze stromu v zimě spad
když den byl sychravý
a jeho zdolal hlad

Vypelichané měl už peří
a nožky plesnivé
kdoví jak dlouho leží v keři
když nemá ani hlavu
ale jen tělo červivé
oděté do pohřebního hávu

Psí sen

Slepě jsem ho obdivoval
hlas mu záviděl
proto jsem Zemi procestoval
abych se jím stal a jeho rozum měl
ale:
Hodně jsem slyšel
hodně jsem viděl
když jsem se vracel
tak jsem se styděl
že jsem chtěl člověkem být
viděl jsem lidstvo žít
a chtělo se mi výt

jsem totiž pes

Banán

Lidi, to byl zase den
jen jsem ráno vyšel z domu ven
už jsem byl uhozen ?
světem
Po slupce od banána jsem uklouz
to vám byla rána
jako když do zásuvky prsty strčíte
a pak ani nevíte
jak vám pes ruku ukous
jako toho rána
když banána jsem sněd
slupku oknem vyhodil a vyšel ven...
už jsem byl světem uhozen

Nerez

Kolem naší chaty
máme plot rezatý
aby tam však nikdo nevlez
chtělo by to nerez

Řeka

Pod olšemi teče řeka
hopsá, skáče, pobrukuje
na šutrech se voda smeká
jako malý příboj duje

Pod kameny bublá
nad balvany pění
s kanály se slévá
a na stoku se mění

Kočka

Když jí beru do náručí
jenom slastně mručí
když jí držím na klíně
když za černé jí tahám uši
tak jen přede líně

Má tak hebké tlapky
jako z mechu polštářky
jako tiché podrážky
avšak uvnitř drápky

Má i chloupky něžné
jako luční tráva
jako letní noci černé
za kterých se slastně spává

A ty její oči krásné
jenž do noci jí svítí
jsou jak smaragdy vzácné
jak zelené kvítí

Teď jí beru do náručí
zase jenom slastně mručí
když jí držím na klíně
když za černé jí tahám uši
jenom přede líně

Vlak

Čekám tu už chvíli hodnou
vlak zatím však nepřijel
lidé pomaličku blednou
že snad na ně zapoměl

Teď však se už jeden blíží
s jistotou, i když je pomalý
my ale smůlu máme
protože tenhle rychlík tu nestaví

Bitva

Stromy stojí na sídlišti
kolem je jen harampádí
pod kořeny myši piští
a s žabami bitvu svádí

Plechovky myši vrhají
žáby zas sklenice
co tu lidi zanechaly
házejí do popelnice

Proč žáby páchnou

Sedí žába na prameni
pod ní česká ropa pění
v olejové louži
pomalu se pulci plouží

Není stará tato ropa
avšak nenašla se stopa
kdo vypustil jí sem
proto budou navždy žáby
páchnout ropným olejem

Hádanky

Je to ve skříni a prská to. (prskavka na věšáku)

Je to chlupatý, má to čtyři prsty a jedno ucho. (hladový eskymák)

Sedí to na židli a už je to jednou nohou v base. (ožralý basista)

 

Písmák 2002

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode

TOPlist