Hotel California

11.08.2002 00:00

 

Blíží se půlnoc
a metro je liduprázdné
sám sedím na lavici
a vlak nepřijíždí
Blíží se půlnoc
a jen ona a on se usadili
na lavici vedle mne
"Počkáš na mě zítra ve dvě před školou"
"Ano miláčku"
"A slib mi, že už dneska nebudeš řídit"
"No jo, ale?"
"Jaké ale?"
On jí něžně zapíná
flanelovou kostkovanou košili
i když by jí spíš raději svlík
a se smíchem si hledí do očí
"Koukej, vždyť mi to zapínáš přes knoflík."
A už se smějou na celé kolo.

Zvláštní noc
zvláštní den
Jdu sadem
zrajících třešní
brouzdám se orosenou travou
naslouchám osamělým hlasům ptáků
a nad hlavou mám
kýčovitě modré nebe
z reklam na švýcarskou čokoládu
vychutnávám příchod léta
a třešně trhám rovnou do pusy
je jich tu spousta
třešňové moře
A pak přiletěli
tisíce a tisíce špačků
pokryli celý sad
a vše ostatní přehlušili svým křikem
Ocitl jsem se v jiném světě
civilizace zmizela, lidstvo zmizelo
a já, poslední Adam
jdu vstříc neznámu
co se skrývá za obzorem?
jdu alejí řvoucích špačků
křičí na mě
"Prohrál jsi, jsi poražený
a my slavíme vítězství"
jdu alejí na konci světa
pravá ruka v kožené rukavici
svírá tasený meč
levá šípkovou růži
přivoním k ní naposled
jsem tak sám, ztracen a opuštěn
a obzor se blíží
obzor apokalypsy je nadosah

Zvláštní den
zvláštní píseň
melodie hraná na klavír
zpívá o městě
zkamenělých houslí
zpívá o světě
co se proměnil v prach
co máme udělat
aby opět ožil?
zpívat? hrát? tancovat?
Ne, my nemůžeme dělat nic
ten klavír zpívá o nás
zpívá o městě
zkamenělých lidí
zpívá o světě
co se proměnil v prach
snad desky Beatles
jim jednou řeknou
že jsme to nechtěli

Opravdu zvláštní píseň
opravdu zvláštní slova
už dávno víme o tom
co se jednou musí stát
jednou tu nebudem
ani já, ani ty
ani naše děti, žádní potomci
jen trosky a trosky a trosky
nic než trosky
prý už za 12 let
to můžem všichni spatřit
už se těším
teď se však ještě všude zpívá
teď zpívám i já
Jako ten večer
co se na Karlově mostě
usadilo stopadesát Američanů
a začali hrát na kytaru
mladý dlouhovlasý šoumen
je dirigoval
a všichni zpívalo
"Wellcome to the Hotel California
sit to love the place
Welcome to the Czech Republika
sit to love the place"
Já tam tiše, s otevřenou pusou stál
a v tu chvíli osvětlili Hradčany
obsazení, okupace
zlatá americká mládež nás dobyla
škoda, že až teď
a ne před třiceti lety
Jsme dobyti
McDonalds, Wridley Spearmint, Change Office
Mars snd Twix, Coca Cola, Ford, Pizzerie
Ariel, Bodyform, Guns and Roses, Boeing
Apple Macintosh, Terminátor, Freddie Kruger
US Navy, NHL, New York, Hollywood
Florida, prezidentské volby, Madonna
basketball, Harvard and, and, and ? end
zvláštní Czech Republika
nebo spíš Hotel California?
Kdosi říkal, že je ještě čas
sice za pět minut dvanáct
ale pořád je čas
prý stačí věřit v Boha
a bude mír a pořádek
to je zvláštní
co by zmohl Bůh s lidskou blbostí
Blíží se půlnoc
zavírací hodina Hotelu California
kam nikdy nevkročím?.

 

Praha 25.5.1993

 

Písmák 2002

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode

TOPlist