R.E.M

03.08.2002 00:00

I.

Ocit jsem se mimo čas
mimo tento svět
mimo prostor v nás
táhnoucí ego zpět
Rychlý pohyb očí
vítr sfoukne prach
a přinese touhy
skryté v tajných snách
Proč ptáci mohou křídla mít
vy, andělé, proč můžete lítat
a proč já jen můžu jít?
Za letu chci taky vidět slunce svítat
ze vzduchu chci lásku sít
Možná že se mýlím
neznám strasti bohů
ale mám dost síly 
a sen si splnit mohu
Neznám osud svět
mám jen malou moc
ale vím jak létat
když přichází noc
Rychlý pohyb očí
prudký vítr vál
dokola se točil
když na skále jsem stál
teď mám zlatá křídla
anděl mi je dal
abych poznal sídla
kde bydlí nebes král
Rychlý pohyb očí
ze skály jsem skočil
křídly zamával
a na orla si hrál
Rychlí pohyb očí
hlava se mi točí
spánkem proplouvám
je to jen sen
prudký let nad světem
nad mořem lesů
pod modrou oblohou
kam bez přísného trestu 
lidé nemohou


II.
Rychlý pohyb očí
vzduch sviští kolem uší
báječný let, jsem však sám
někoho vyhledám
někoho, komu srdce buší
tu pod stromy mé nitro tuší
osamělou duši
Já, Eros, ve větvích
slyším Psyché smích
Vidím dívku nepozemské krásy
s jasně havraními vlasy
jak sedí u studánky
zasněná a zahleděná
hebká jako mořská pěna
čte o lásce stránky
Na zemi jsem slét
a zlatá křídla sňal
do očí ji vzhléd
a za ruku jí vzal
Jsem jen tvůj sen
vždyť sladce spíš
až příjde den
už mě neuvidíš
ty nevěříš?
ach bláznivá
jak létat mohl bych
jen anděl tě objímá
to všechno se ti zdá
vše je z přání tvých
Chceš létat jako já?
Dobře, naučím tě kouzlo
co z nebe sklouzlo
měj víčka zavžená
já tě políbím
začni svými křídly mávat
a volně leť
můžeš radost dávat teď
já odcházím
až zítra usneš, zas se objevím


III.
Jak Ikaros jsem vzlét
a natáh? ruku k výšinám
pak se Sluncem se střet
a padal dolů sám
Rychlý pohyb očí
proč ten let už končí
proč mám zahynout
ve chvíli, kdy jsem se zbavil pout
Svobodu chci lidem dát
když do teď museli jen stát
letu je musím naučit
a sám chci vroucně milovat
a volně žít
Proč, Bože, nechceš toto dopustit
Tvůj oheň Prometheus znal
já znám zas kouzlo letu
zab mě nebo zavři do nitra skal
i kdybys mě k horám přikoval
to kouzlo neutajíš světu
Rychlý pohyb očí ustává
věřím, že kouzlo nezmizí
a touha zvítězí
to je víra má
Ta dívka tajemná
ta umí létat jako já
určitě jí uvidím
až se probudím.... 

Písmák 2002

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode

TOPlist