Rytmus života

19.08.2002 00:00

 

Svět se točí
od východu k západu
možná naopak
plnej moře, plnej trní
v rytmu jazzu, rocku, repu nudně vrní
ne hebkej na omak
však plnej krásy, plej žen
v rytmu Marsu, srdce, hvězd
svět se točí jak zatnutá pěst
Je dlouhá noc
a než zas přijde den
tančím v rytmu tmy svý oblíbený blues
parket pluje v oceánu slz
kolem mraky, touhy, sny
jen měsíc svítí skrz
Až vítr začne vát
plachty se napnou
a svět se otočí kolem mé rozjařené hlavy
a trable zmizí za obzor
v rytmu samby, Tropikany
moje moře touhy bouří
moře touhy s modrou stuhou
pro nejrychlejší loď
Zde slyším melodii života
krev z žilách proudí
naladěno mám na rádio Kometa
a v rytmu Shakespearových sester
se láme led
v tom rytmu se točí celý svět
Jedna dvě, struny v srdci zní
hlasy, kytary, basy si zpívaj s ní
Hej lidi slyšíte
zemětřesení rozezvučí leknínový květ

Zběsilý rytmus unaví
a vibrace nás ženou vzhůru do hor
Mám rád oslnivou bělost ledovcových plání
olíznu blyštivý skleněný rampouch
dostanu střapatou koulí
zařvu si z plných plic
bez důvodu, jen tak a nic víc
až padnou laviny
Fascinuje mě síla lidskýho hlasu
když v rytmu sněhových vánic
a mléčně bílých hurikánů
ztracenec křičí a pláče
když v rytmu hladu a lásky
mimino křičí a pláče
dokud se syto a polaskáno
nepromění v pokojného spáče
Mimino pláče a křičí
vesmírem Země fičí
svět je v pohybu
od velkého třesku k ještě většímu krachu
vesmíru bude škoda, vesmíru jo
spousty krásnejch volovinek zmizí
například všechny čudlíky
bez čudlíku mě nebaví jezdit vejtahem
a taky dělat spoustu jinejch věcí
čudlík je prima vynález
V rytmu ohnivýho blesku
chci poznat celej svět
ano, i tamtu propadlou díru ve velkým dolíku
vždyť je to taky kousek vesmíru

Od žebřiňáku k raketě
dvě století nudy
člověk jen vyvaleně kouká
co se s ním a kolem něho děje
v rytmu plechovýho rachocení
dostávám tik do levýho oka
jediným lékem jsou tahitský kokosový písky
Cákám se na tý největší nudipláži světa
přeplněné velkými prsy a pupky
a na každý noze mám deset Tahiťanek
s květy muamby na šňůrce kolem krku
vychutnávám rytmus rajských rozkoší
Raiatea zelená a zlatá
plná koksu a mateřského mléka
zde žijí lidé naplno
placatí kritici, pokrytci a moralisti
zůstali daleko za mořem
tady tančím ve svém vlastním rytmu
azurové lůno matky přírody
mě zlehka nadnáší
a bráškové žraloci si loví ryby jinde
prázdniny v zemi moře a kouřících hor
Vůně ibišku a roztoužených těl
rytmus bambusových bubnů
člověku dodá druhou mízu

Rytmus mě žene dál
žene mě vzhůru, do oblak
dobrodružství láká
Ikarova křídla z husích per
nadšence udrží
pryč ze zajetí všedních dnů
výš a výš, stratokumulus čeká
šlehačková pěna ze snových oparů
láká k příjemnému spánku
Království mlhy a deště
v rytmu kapek zní tichá melodie
svou vodní serenádu
zpívá létající fontána
pramínek k hvězdám tryská
a chladí rozpálenou tvář
pozdraví tažné ptáky
a zašle poselství deště vysušené zemi
čekající na toto požehnání
v rytmu tropického lijáku
se celý svět točí kolem osy
co vede póly mého srdce
a Sfinga mě láká svým pohledem
k návštěvě pyramid
chce se mnou diskutovat o jejich sexuálním významu
rytmus pouště nesvědčí mé fantazii
asi to přenechám faraonům
a letí dál

A za rohem už vidím
šikmou věž v Pise, Hradčany, Mount Blank
Evropa - jsem doma
A támhle Eifelofka
u ní kadeřnický salón La Michel
s výlohou k Seině
a tam, v sušáku na vlasy značky Coiva
hlava Luisy, Luisa je myšlenkami asi zas na Everestu
Luiso, pojď už, mikádo ti doschne ve větru
až pojedeme s Keroakem
napříč světem na střeše rychlíku Amerika
Ty neznáš strýčka Keroaka?
před ním se nemusíš stydět
on je starej sprosťák, jemu nic nevadí
a rytmus kolejí nám přejde do žil
poslední uhelnej expres vyjíždí za chvíli
Tam je pravá škola života
tam poznáš ten pravej pink ponk floid
Kámo, zastav mi, tady je moje konečná
tady vystupuju
rytmus života se nedá ošidit
tak good bay
a někdy zas naviděnou v neznámu
až se Země začne točit
na druhou stranu

 

Písmák 2002

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

TOPlist